home   • contact   • harta site  
Utilizator:
Parola:
Acum este Vin 24 Mai 2019 2:51




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 21 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Mie 12 Mai 2010 21:42 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
cum comentati desfiintarea traseului 5 pe perioada lucrarilor de modernizare a caii de rulare,care se va desfasura in perioada 17 mai-20 iunie.
ganditiva ca acest traseu are cei mai multi calatori in orele de varf,dupa traseul 41. nu se poate asa ceva.
dupa mine cred ca este o bataie de joc de calatorii orasului iasi.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Vin 14 Mai 2010 15:35 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
sunt foarte dezamagit de serviciile ratp
de exemplu :ca sa merg din podul de piatra pana in rond tutora,trebuie sa cumpar 2 bilete de 1,8 lei.
un bilet din podul de piatra pana in baza3,iar din baza 3, microbuzul ratp,pentru care mai platesc un bilet.
cu alte cuvinte o calatorie podul ros-rond tutora costa 3,6 lei.
mi se pare o mare bataie de joc.
de ce nu ati modificat traseul 19 prin baza3,pentru a face legatura dintre podul ros si baza 3?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Mar 18 Mai 2010 14:48 
Neconectat

Membru din: Mie 05 Mai 2010 16:22
Mesaje: 19
Din cate am inteles nu trebuie sa mai compostezi alt bilet. Biletul compostat in "11" este valabil si pentru microbuzul pana in Tutora.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Mie 19 Mai 2010 14:47 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
Un bilet este valabil doar în mijlocul de transport în care a fost compostat.
Abonamentele de pe traseul 5 sunt valabile pe microbuzele care fac legătura între Podu Roș și Rond Țuțora.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Mie 19 Mai 2010 21:49 
Neconectat

Membru din: Mar 02 Feb 2010 12:59
Mesaje: 10
macar daca mergea pana la podul de piatra,si sa intoarca inainte de pod.
parca ar fi meritat pretul biletului.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Joi 20 Mai 2010 10:20 
Neconectat

Membru din: Mie 05 Mai 2010 16:22
Mesaje: 19
Citat:
Un bilet este valabil doar în mijlocul de transport în care a fost compostat.
Abonamentele de pe traseul 5 sunt valabile pe microbuzele care fac legătura între Podu Roș și Rond Țuțora.


Domnule Radu, nu toata lumea are abonamente. De ce sa fiu nevoit sa platesc EU de 2 ori mai mult pentru a ajunge in acelasi loc in care ajungeam saptamana trecuta cu un singur bilet? Sau dumneavoastra vi se pare un lucru absolut normal? Dovediti inca o data lipsa de respect fata de cei care va respecta cumparand legitimatie de calatorie inainte de a se urca in mijlocul de transport in comun.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Joi 20 Mai 2010 14:02 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
Derogările de la regula de mai sus au dus mereu la abuzuri, culminând cu situaţiile din timpul devierilor şi întreruperilor de anul trecut. Din păcate, acestea sunt limitările sistemului actual de taxare. Cunoaşteţi atât faptul că va fi implementat un nou sistem de taxare, cât şi dificultăţile pe care le întâmpinăm cu procedura de achiziţie publică. Pe de altă parte, în condiţiile actuale, nu putem neglija pierderile care apar din cauza abuzurilor.
Întreruperile şi devierile cauzate de lucrările de reabilitare a infrastructurii sunt situaţii excepţionale, care afecteaza atât călătorii, cât şi unitatea noastră (vă asigurăm că nu ne avantajează câtuşi de puţin aceste situaţii), dar care sunt absolut necesare pentru a putea beneficia de avantajele diverselor elemente care vor fi implementate, rând pe rând, în vederea modernizării transportului public din Iaşi.
Vă asigurăm că facem tot ce se poate astfel încât circulaţia să revină la normal pe traseele afectate cât mai repede posibil.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Joi 20 Mai 2010 15:04 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
domnule radu sa nu mai spuneti niciodata ca regia de transport face tot ce poate ca sa fie bine pentru calatori.
in urmatoarea fraza am sa va explic eu ce poate sa faca regia pt calatori.
in primul rand trebuia asigura circulatia traseului 5 pe intregul traseu dacia-tutora,fie cu microbuze,fie cu autobuze,pentru a mai avea abuzuri.
eul care am set de 10 bilete,nu pot fi luat de fraier,pentru ca regia intra in faliment.
trebuie sa merg din alexandru pana la ceramica.
din setul de 10 bilete 2 le compostez cand ma duc la sevici,si 2 cand vin acasa.
cam asa sta treaba:4 bilete pe zi dus intors,si mers in conditii groaznice.
in al doilea rand cea ce se intampla dimineata pe traseul 11 ,este de nedescris.
de exemplu in dimineata zilei de 20 mai primul autobuz 11 a plecat din dacia la ora 5 si 25.
nici nu stiti cat de suparati erau calatorii atat din statii cat si cei care au apucat sa se urce in autobuz,pentru timpul pierdut in statii si pentru ca au intarziat la servici.
va recomand sa studiati situatia si totodata sa va puneti in pielea calatorilor.
RATP FACE TOT CE POATE pentru binele calatorilor.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Joi 20 Mai 2010 15:50 
Neconectat

Membru din: Mie 05 Mai 2010 16:22
Mesaje: 19
Eu nu inteleg la ce se refera acele abuzuri la care faceti referinta. In mod normal daca e un singur tramvai pe linia 5 compostoarele au o serie pe care o stiu controlorii si o pot verifica. Daca sunt 2 mijloace de transport - presupun ca nu e atat de greu ca cei 2 controlori sa stie toate seriile de pe ambele, mai ales ca pe compostoarele din maz-urile "11" se imprima si ora iar compostoarele din microbuze sunt total diferite in ceea ce priveste modul de imprimare a seriei.

Daca va referiti la abuzuri de genul: vin de la fabrica de ulei cu un microbuz, opresc la felicia, fac cumparaturile si apoi cu acelasi bilet sa ajung in podul de piatra.. acesta ar trebui sa fie riscul pe care sa si-l asume regia in aceasta situatie.

Dar altfel de abuzuri chiar nu inteleg cum s-ar putea face. Presupun ca nu considerati ca ar veni cineva cu un bilet compostat in tramvaiul 13 si daca va fi prins intr-un micobuz spre tutora va zice ca l-a compostat in "11".


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Joi 20 Mai 2010 21:22 
Neconectat

Membru din: Mar 02 Feb 2010 12:59
Mesaje: 10
mentineti in continuare trasele de autobuz si de microbuze ratp pana la ciurea,iar noi cei din oras sa ne plangem ca platim 2 bilete in loc de 1,ca mergem ca sardele ,ca intarziem la servici.
foarte frumos ,tineti tot asa si o sa aveti profit maxim si calatori foarte multumiti.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Lun 24 Mai 2010 11:37 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
ingeniosul scrie:
sa nu mai spuneti niciodata ca regia de transport face tot ce poate ca sa fie bine pentru calatori.

Ceea ce v-am spus este realitatea, care înseamnă că în condiţiile actuale, printre datorii generate de alţii până în urmă cu 7 ani şi penalităţi la acestea (iar în presa locală aţi putut citi unde se duc banii din încasările zilnice, de ce se întâmplă acest lucru şi care sunt efectele), încercăm să asigurăm continuitatea unui serviciu public indispensabil unui oraş de mărimea Iaşiului, făcând în acelaşi timp eforturi pentru modernizare, cu credinţa faptului că vom putea să ieşim din situaţia în care ne aflăm în prezent şi vă vom putea oferi calitate.

ingeniosul scrie:
in primul rand trebuia asigura circulatia traseului 5 pe intregul traseu dacia-tutora,fie cu microbuze,fie cu autobuze,pentru a mai avea abuzuri.

Este foarte uşor să observaţi, conform planificării, că dimensiunea actuală a parcului auto impune limitări. La acest aspect se adaugă şi alte chestiuni, ce ţin de fluxurile de călători, despre care v-am tot vorbit, însă nu sunteţi dispus să acceptaţi că transportul public se bazează pe aceste măsurători (prin monitorizări periodice, pe întreaga perioadă a unei zile, urmărindu-se diverse aspecte în funcţie de zi şi perioada din an) şi nu pe observaţii de moment generalizate. Spre exemplu, nu putem lua maşini de pe alte trasee care au nevoie de ele (şi chiar au deficit de vehicule) pentru a acoperi traseul 5 în momente ale zilei când numărul de călători de pe acest traseu este extrem de scăzut.

ingeniosul scrie:
eul care am set de 10 bilete [...] trebuie sa merg din alexandru pana la ceramica.
din setul de 10 bilete 2 le compostez cand ma duc la sevici,si 2 cand vin acasa.

Mergând pe exemplul unei săptămâni de lucru cu 40 de ore şi 5 zile lucrătoare, rezultă un necesar de 4-5 seturi pe lună în cazul unui traseu direct, deci 60-75 lei/lună. Abonamentul pentru o lună, valabil pe un traseu, costă 60 de lei. În situaţia excepţională generată de lucrările de la Podul de Piatră, un abonament pe traseul 5 este cu atât mai mult avantajos.

ingeniosul scrie:
in al doilea rand cea ce se intampla dimineata pe traseul 11 ,este de nedescris.
de exemplu in dimineata zilei de 20 mai primul autobuz 11 a plecat din dacia la ora 5 si 25.
nici nu stiti cat de suparati erau calatorii atat din statii cat si cei care au apucat sa se urce in autobuz,pentru timpul pierdut in statii si pentru ca au intarziat la servici.

Din raportul de activitate al dispecerei care a fost de serviciu pe 20 mai la Rond Dacia în tura de dimineaţă, rezultă următoarele:

– prima plecare pe traseul 11 din Rond Dacia: ora 4:25, autobuzul cu nr. de parc 25;
– a doua plecare pe traseul 11 din Rond Dacia: ora 4:40, autobuzul cu nr. de parc 45;
– a treia plecare pe traseul 11 din Rond Dacia: ora 4:55, autobuzul cu nr. de parc 19;
– a patra plecare pe traseul 11 din Rond Dacia: ora 5:27, autobuzul cu nr. de parc 47;

În intervalul 4:55 – 5:27 a existat, într-adevăr, un gol, provocat de defectarea autobuzului cu nr. de parc 04, care urma să intre pe traseu.

ingeniosul scrie:
va recomand sa studiati situatia

Probleme există, le cunoaştem şi este deopotrivă dorinţa noastră ca acestea să se împuţineze. Numai că apelăm şi la înţelegerea dvs., astfel încât să putem realiza modernizarea, în ciuda fundalului creat de situaţia financiară extrem de dificilă.

ingeniosul scrie:
si totodata sa va puneti in pielea calatorilor.

În ce mă priveşte, folosesc zilnic traseul 19, cu probleme deosebite în ultima perioadă, din motive pe care le cunoaşteţi. Sunt ieşean şi folosesc transportul public dintotdeauna, am prins în întregime anii ’80, şi ’90, cunosc foarte bine situaţia deosebit de grea a transportului public ieşean din perioada 1997-2003 (nu eram angajat la RATP). Cunosc, de asemenea, eforturile care se fac după 2003 pentru a reveni pe direcţia de pe care regia de transport a fost deturnată în mod brutal la finele anilor ’90 şi ştiu că investiţiile care se fac şi vor fi făcute în continuare sunt un bun argument că suntem bine intenţionaţi şi dorim creşterea calităţii serviciilor oferite călătorilor. Ar fi fost, poate, mai simplu să renunţăm la transportul electric şi să oferim ieşenilor un parc de câteva sute de autobuze de ultimă generaţie, care, împreună cu noul sistem de dispecerizare, informare, taxare şi management al traficului, ne-ar fi adus şi capital de imagine, nu doar redresare rapidă. Am ales, însă, să investim în transportul electric, tocmai pentru ca Iaşiul să intre cu adevărat în rândul oraşelor europene civilizate, care au înţeles că acesta este modul potrivit pentru a asigura pe viitor calitatea vieţii locuitorilor. Lucrările din Podul de Piatră, cele din Târgu Cucu, cele care vor urma către Cinci Drumuri şi toate celelalte investiţii pe care dorim să le facem pentru reabilitarea infrastructurii tramvaielor (inclusiv pentru revenirea acestui mijloc de transport în CUG) se înscriu pe această direcţie. Care ar fi, altfel, rostul acestor lucrări?!

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Dum 20 Iun 2010 13:27 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
cat mai dureaza chinul iesenilor pe traseul 5


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Dum 20 Iun 2010 20:01 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum 11 Apr 2010 16:57
Mesaje: 21
Localitate: Iasi
ingeniosul scrie:
cat mai dureaza chinul iesenilor pe traseul 5

Buna Ziua Iasi scrie:
Se reia circulatia tramvaiului 5

(...) Circulatia tramvaielor va fi reluata cel mai devreme miercuri, 23 iunie. Vom elimina astfel cele 4 microbuze care circula acum pe traseul Podu-Ros - Tesatura", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.


Sursa :http://www.bzi.ro/se-reia-circulatia-tramvaiului-5-175143

_________________
Cosmin S.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Joi 24 Iun 2010 15:28 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
lucrarile au fost terminate de mult la liniile de tramvai ,dar se pare ca ratp-ul,a vrut sa-si mai bata putin joc de ieseni,de aceia tot amana termenul,crezand ca va iesi in profit.
cu toate acestea am observat ca pe acest traseu vor circula doar 4 unitati.
in plus traseul 2 care se suprapune cu traseul 5, nu va avea nici un vagon la strada.
multumim frumos ratp-ului,pentru ca ne pune sa asteptam cu orele in statii.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Lun 28 Iun 2010 14:42 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
Deși v-am invitat în nenumărate rânduri să vă alăturați demersului nostru de a avea un dialog constructiv, dvs. continuați să vă adresați către instituția noastră într-un mod agresiv și aducând acuze fără fundament. Din cele spuse de dvs. reiese că am ține cu tot dinadinsul să creăm neplăceri călătorilor. V-am explicat de fiecare dată care au fost motivele pentru care au fost luate diverse decizii.

Considerăm că este firesc să redimensionăm activitatea pentru a reduce pierderile. Asta nu înseamnă câtuși de puțin că intenționăm cu orice preț să ieșim în profit. În cazul de față ne acuzați că ne batem joc de cei care utilizează traseele 2 și 5. Chiar considerați că investițiile pe care le facem servesc unui astfel de scop? Redimensionarea capacității de transport se face în funcție de cerere, iar în perioada aceasta de vacanță cele două trasee sunt mai puțin solicitate. Este adevărat că la anumite ore numărul de călători este mai mare pe traseul 5, însă pentru aceasta am prevăzut și unități care circulă în regim de ranforsare. Deci, la orele de vârf sunt nu 4, ci 6 tramvaie, ceea ce înseamnă un interval de urmărire de cca. 10 minute.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Mar 04 Ian 2011 12:21 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
dupa cum banuiam de anul trecut de cand s-a modernizat linia de tramvai din podul de piatra,iar dumnevoastra ratp-ul intarziati inaugurarea traseului 5 ,probabil ca,ati dorit sa testati maxi-taxi pe traseul 5 vara trecuta,dar fara succes,iata ca acum primaria doreste ca linia de tramvai dintre podul de piatra si podul ros sa o scoata definitiv,cea ce ma face sa cred ca aceasta decizie a fost vruta inca de anul trecut,pentru ca nici macar peroanele de la podul de piatra nu s-au mai constuit.
Asadar poluarea va fi din ce in ce mai mare la iasi,iar transportul electric se duce de rapa.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Mar 04 Ian 2011 14:52 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 21 Apr 2010 16:22
Mesaje: 14
mi se pare o mare prostie ceea ce se pregateste ...
1. au cheltuit in podul de piatra o multime de bani pentru macaze electrice ce nu vor mai fi functionale...
2. linia dintre podul de piatra si podul ros ar fi trebuit sa fie o linie de tramvai rapid care sa lege orasul de la vest la est.
3. Vor fi desfiintate 2 trasee importante (traseul 5 avand un flux mare de calatori)
4. Parcarea ce se doreste in zona v-a sta goala pt ca nu exista nici un obiectiv de interes in zona iar conducatorii auto vor continua sa parcheze comod pe Soseaua Nationala!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Mie 05 Ian 2011 0:01 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
ingeniosul scrie:
dumnevoastra ratp-ul intarziati inaugurarea traseului 5
Nu a întârziat nimeni reluarea circulaţiei pe traseul 5. S-a finalizat întâi linia spre N. Iorga, unde nu era de făcut decât o simplă legătură cu linia deja reabilitată, astfel încât să poată fi deviată circulaţia auto pe mijlocul străzii, pentru a se putea lucra în curbă. Realitatea e aceasta, cât se poate de simplă.
ingeniosul scrie:
probabil ca,ati dorit sa testati maxi-taxi pe traseul 5 vara trecuta,dar fara succes
Simpatic. Probabil că aţi dorit să vedeţi un răspuns cu emoticons.
ingeniosul scrie:
transportul electric se duce de rapa
Să păstrăm, totuşi, proporţiile. Nu credem că nu aţi observat şantierele pe care s-a lucrat între 2008 şi 2010. E imposibil să nu le fi observat.
Apoi, cu siguranţă cunoaşteţi că urmează să intre în reabilitare tronsoanele Colegiul Naţional – Fundaţie şi Triumf – Agronomie. De asemenea, suntem convinşi că aţi aflat că a fost depus, pentru obţinerea finanţării, proiectul ce cuprinde şi reabilitarea căii de pe tronsonul Podu Roş – CUG. Vor urma, în funcţie de finanţare, şi alte tronsoane. Tot vi se pare că transportul electric se duce de râpă?

Revenind la subiect, decizia de înfiinţare sau desfiinţare a unei linii nu aparţine RATP, care are doar calitatea de operator de transport public. Există studii de fezabilitate, proiecte care stau la baza dezvoltării unei comunităţi, iar aceste proiecte sunt supuse spre aprobare la finanţare unui organism independent de evaluare.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Mie 05 Ian 2011 11:40 
Neconectat

Membru din: Vin 28 Mai 2010 8:45
Mesaje: 2
Ar fi o mare greseala scoaterea liniei de tramvai pentru asfaltarea respectivei portiuni, deoarece tramvaiele 2 si 5 ajung extraordinar de repede in Podul Ros si ar fi pacat ca transportul sa se faca cu autobuzul care este nevoit sa stea si 20 de min pentru a intra in rondul din Podul Ros.
Consider ca ar fi oportuna o strada cu sens unic care sa plece din Podul Ros spre Podul de Piatra, pe unde e linia de tramvai. Pe acel sens ar putea circula masinile in directia spre Podul de Piatra si tramvaiele in ambele sensuri, iar din Podul de Piatra sa fie sens unic spre Podul Ros pe Sos. Nationala.
S-ar crea foarte multe locuri de parcare si s-ar descongestiona mult traficul. Locurile de parcare pot fi create atat de-a lungul Soselei Nationale cat si pe malul raului, chiar in spatele blocurilor.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: traseul 5=desfiintat total
MesajScris: Joi 06 Ian 2011 9:17 
Neconectat

Membru din: Mie 22 Sep 2010 11:45
Mesaje: 33
Nu mi se pare normala o astfel de initiativa din partea unui oras care se doreste european. Toti investesc in transportul in comun numai noi il scoatem. Tramvaiul poate fi un participant in plus la trafic pe acea portiune ca si orice masina, autobuz, camion, motocicleta si mai stiu eu ce. Este o cale rapida de acces spre Podu Ros si poate reprezenta o modalitate de creare a unor noi trasee cand va fi reabilitata linia din CUG. Da, initiativa este buna in ceea ce priveste asfaltarea zonei si redarea ei circulatiei auto, dar asta nu inseamna ca tramvaiul trebuie scos. Toti cei din Vest, spre care tindem, gandesc infrastructura locala tinand cont si de tramvai, ba uneori chiar construind linii, noi gandim invers. Tipic romanesc. Pe undeva il felicitam pe dl primar pentru initiativa de reabilitare a acelor km de sina din ultimii ani (sper nu ultimii) dar daca va fi de acord cu asa ceva fara a tine cont de parerile oamenilor, atunci.... rusine.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Traseul 5- Dezafectarea liniei de tramvai P. de Piatra -Podu
MesajScris: Mar 25 Ian 2011 23:34 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum 11 Apr 2010 16:57
Mesaje: 21
Localitate: Iasi
Desfiintare a liniei de tramvai dintre Podul de Piatra si Podul Ros?

Linia de tramvai dintre Podul de Piatra si Podu Ros ar putea fi eliminata. Ideea nu este noua, dar pina acum nu a fost pusa in practica. In locul liniilor de tramvai ar urma sa fie amenajata o strada.


In legatura cu noua idee (ce nu ar trebui să existe în municipiul nostru) a sefilor municipiului se pot opera mai multe raţionamente :

1) Dupa reabilitarea tronsonului CUG-Podu Ros cum se vor retrage tramvaiele la depou, daca nu prin refacerea legaturii sens giratoriu Podu Ros-Bloc PNL (nu cred ca este acceptabil dpdv economic si al expolatarii ca un vagon sa se afle la o distanta mare fata de depou -- daca luam in calcul ca viitorul traseu 9 va parcurge distanta CUG-Podu Ros-Tg Cucu-Depou Gara, doar pentru a se retrage/iesi la/de la depou consumând energie electrică suplimentară --- faţă de un parcurs de retragere la depou CUG-Podu Ros-Podul de Piatră-Depou Gară ) ... ?

De-a lungul timpului s-a mai vehiculat intenţia de schimbare a statutului porţiunii în cauză însă s-a renunţat la această idee , ceea ce este un lucru de apreciat !
Prin renunţarea la transportul elcetric de mare capacitate ,realizat în zonă prin intermediul vagoanelor achizitionate în decursul timpului de către RATP Iaşi , municipiul Iaşi va înregistra un nou tronson în lista neagră a traseelor desfiinţate .

Consider că o eventuală reabiliatare a căii de rulare în zonă şi amplasarea de covor asflaltic după reabilitare, şi realizarea sensului unic Podul de Piatră-Podu Roş la orele de vârf ar fi un obiectiv ce trebui avut în vedere pentru rezolvarea ambelor deziderate , (transport ecologic şi asigurarea traficului auto la orele de vârf în condiţii optime) , fără a rezulta probleme suplimentare legate de renunţarea la transportul cu tramvaiele .

Zona industrială văzută ca generatoare de calitate în transportul public: 2)Această importantă zonă privită ca pol de susţinere a activităţilor ce pot da naştere la noi locuri de muncă pentru locuitorii Iaşului , se poate constitui drept model de renaştere a fostelor zone dominate de industrie în care transportul electric trebuie şă-şi demonstreze eficacitatea prin coordonatele sale esenţiale : rapiditate , ecologie şi posibilitatea interconectării unor zone importante într-un timp scurt şi cu minimum de efort financiar .

3) Un alt element important în susţinerea ideii de a păstra tronsonul în cauză îl constituie efectul pe care calea de rulare din zona Podu Roş-Podu de Piatră îl are asupra întregii reţele de transport , ca element de legătură între depou şi majoritatea traseelor (de exemplu traseele 1,3,13 chiar dacă din diferite conjuncturi nu au legătură cu acest tronson , îl utilizează în caz de urgenţă pentru diferite manevre ) !
De altfel majoritatea probelor ce sunt efectuate cu vagoanele din parcul RATP au ca punct comun tronsonul în speţă .

Dat fiind faptul că tronsonul în cauză se află în continuarea unui tronson reabilitat prin fonduri BERD , consider necesar ca acesta să rămână în deschis traficului ecologic ,nealterate fiind idealurile ecologiei şi mobilităţii în transport conferite transportul cu tramvaiul într-un oraş cu o istorie a exploatării tramvaielor electrice ce depăşeşte 110 ani , transport electric de care trebuie să fim mândri .

_________________
Cosmin S.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 21 mesaje ] 


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Primaria Iasi Regia Autonomă de Transport Public Iaşi Facultatea de Constructii de Masini si Management Industrial