sanducosmin92 scrie:
In legatura cu traseul 21,consider ca acesta ar trebui extins de la Billa spre Strada Vasile Alecsandri-Piata Independentei-Copou sau cel mult pana la Triumf(acest traseu ipotetic a mai fost utilizat in Iasi,cand era practicat de catre firmele particulare) ,constituindu-se ca optiune pentru cei ce calatoresc din zona Podu Ros catre Copou.
Pe planificarea actuală RATP Iași trimite în zilele lucrătoare pe bd. Carol I 12 tramvaie (20 la orele de vârf), 28 de autobuze (40 la orele de vârf) și 20 de microbuze, cărora li se adaugă 14 vehicule ale SC Unistil SRL. După cum puteți observa, numărul de mijloace de transport auto prezente pe acest bulevard este foarte mare, întâmpinând dificultăți din cauza traficului și contribuind, la rândul lor, la îngreunarea acestuia. Numărul traseelor care parcurg tronsonul Piața Eminescu-Agronomie este de 9, ceea ce nu este deloc normal, iar pe anumite paliere orare fluxul de călători chiar nu justifică un număr atât de mare de trasee și vehicule pe acest tronson. Nu în ultimul rând, fiind vorba despre o zonă preferată de ieșeni pentru petrecerea timpului liber, trebuie acordată o atenție sporită asigurării calității aerului.
Date fiind aceste aspecte, consultanții noștri au avut în vedere, la realizarea noului plan de transport propus, diminuarea ponderii transportului auto pe tronsonul Piața Eminescu-Triumf în favoarea celui electric, cu tramvaiele. Planul propus se bazează, însă, pe înființarea unor centre intermodale, care să permită transbordarea eficientă a călătorilor de la un mijloc de transport la altul. Deocamdată trebuie să adaptăm planul de transport la situația actuală, până când vom putea pune la dispoziția călătorilor stații intermodale. Ca o cale de mijloc am decis păstrarea traseelor auto în zona Copou, dar cu scurtarea unora până la Triumf.
După cum probabil cunoașteți, traseul 6b (Dacia-Gară-Piața Eminescu-Copou-Breazu) va fi preluat în curând de RATP și va fi deservit de autobuze, deci prelungirea traseului 21 în varianta propusă de dvs. ar însemna, pe lângă apariția unui nou traseu pe bd. Carol I, dublarea nejustificată a traseului 6b între stațiile Subpasaj Alexandru cel Bun și Rond Copou.
De altfel, traseul 21 va fi desființat, întrucât pe tronsonul [Billa-]Gară-Podu de Piatră-Podu Roș se suprapune cu traseele 2 și 19.
ingeniosul scrie:
in primul rand pe acest traseu se circula groaznic,foarte inghesuit in microbuze de de o uzura esita din comun,la abonament de 60 ron.
Acest traseu este folosit cu precădere ca alternativă pe alte tronsoane, unde se suprapune peste alte trasee, deși pe acestea intervalele de urmărire sunt mici și circulă vehicule de mare capacitate. Foarte puțini călători îl utilizează cu scopul pentru care a fost creat, și anume pentru a asigura legătura CUG-Nicolina-Gară. Aceste aspecte duc la aglomerarea artificială a microbuzelor de pe traseul 21.
ingeniosul scrie:
deci prima schimbare pe acest traseu este schimbarea cu autobuze.
Este imposibil să nu fi observat că RATP Iași dorește ca traseele auto să fie deservite de autobuze. Înlocuirea microbuzelor se face, însă, treptat, pe măsură ce parcul de autobuze permite acest lucru.
ingeniosul scrie:
regia continua sa scurteze traseele si sa mareasca abonamentele.
Cunoașteți, cu siguranță, faptul că prețurile abonamentelor RATP rămân neschimbate.