home   • contact   • harta site  
Utilizator:
Parola:
Acum este Vin 22 Iun 2018 8:20




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 10 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Dum 17 Ian 2010 17:12 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
eu sunt adeptul traseelor inel pentru ca poti merge in orice parte a orasului vrei.
un exempu foarte bun sunt traseele 1 si 13.dar aceste 2 trasee nu este de ajuns pentru toate zonele iasului.
eu m-am gandit ca ar trebui inca un traseu inel pentru cealalta jumatate a iasului care nu are un astfel de trasport de tip inel.
este vorba de unirea traseelor 2 si 7 ,trasee care ar trebui sa mearga din canta pana la mase plastice .ar fi de folos tututor iesenilorpentru a avea mai multe alternative.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Mar 19 Ian 2010 9:56 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
RATP Iași a analizat posibilitățile de introducere a unor trasee tip inel, însă, atât din punct de vedere tehnic (problemele din trafic generează abateri de la graficele de circulație pe toate porțiunile circuitului), cât și financiar, o astfel de structurare a traseelor nu este fezabilă în acest moment.
În cazul traseelor 1 și 13, în anul 2002 am fost nevoiți să luăm măsura de a le transforma în trasee tip inel, fiind puși în imposibilitatea de a întoarce tramvaiele de pe traseul 13 în rondul din Tătărași Sud (terenul pe care se află rondul a fost retrocedat). Transformarea a avut efecte benefice, însă în trafic ne confruntăm și cu situații care duc la nerespectarea graficelor de circulație pe cele două trasee. De asemenea, încasările pe unele porțiuni de traseu, în afara orelor de vârf, sunt scăzute.
Traseele 2 și 7 au fost transformate în trasee tip inel în anul 2007, însă măsura nu a dat rezultatele scontate. Mai mult, în prima variantă a fost eliminată din parcurs porțiunea Mase Plastice – Baza 3, fapt care a provocat nemulțumirea călătorilor (în special a celor din Canta care utilizau traseul 2 pentru a ajunge la locul de muncă din Zona Industrială și a celor care foloseau aceste trasee pentru a ajunge la supermarketul Carrefour).
Tema traseelor de tip inel rămâne deschisă în contextul măsurilor ce urmează a fi luate pentru trecerea la un nou sistem de taxare, dispecerizare și management al traficului și introducerea conceptului de stații intermodale.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Mar 19 Ian 2010 19:22 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
nu sunt foarte multumit de raspunsul dumneavoastra ,de aceia va provoc cu un nou trseu inel.
ca sa venim in ajutorul iesenilor trebuie facut un traseu inel central.
cumva sa faca legatura cu toate traseele care merg prin centru.
cred ca si locuitorii din piata nicolina,gara internationala si podul de piatra trebuia sa un traseu care sa-i duca in centru.ce ziceti de acest traseu ine:l
gara-tg.cucu-t.vladimirescu-tesatura-nicolaie iorga-gara.
sunt multi calatori din zonele mentionate mai sus care isi doresc sa ajunga in centru.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Mar 26 Ian 2010 21:27 
Neconectat

Membru din: Mar 26 Ian 2010 19:39
Mesaje: 2
Ar fi bun insa nu se poate face asa ceva. Este nevoie de aprobarea CL.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Vin 29 Ian 2010 8:38 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
ingeniosul scrie:
nu sunt foarte multumit de raspunsul dumneavoastra ,de aceia va provoc cu un nou trseu inel.
ca sa venim in ajutorul iesenilor trebuie facut un traseu inel central.
cumva sa faca legatura cu toate traseele care merg prin centru.
cred ca si locuitorii din piata nicolina,gara internationala si podul de piatra trebuia sa un traseu care sa-i duca in centru.ce ziceti de acest traseu ine:l
gara-tg.cucu-t.vladimirescu-tesatura-nicolaie iorga-gara.
sunt multi calatori din zonele mentionate mai sus care isi doresc sa ajunga in centru.

Chiar dacă transportul public local este un serviciu public cu o importantă componentă socială, totuşi trebuie menţinut un echilibru, astfel încât existenţa sa să nu fie pusă în pericol. Legăturile între zonele unui oraş nu pot fi realizate decât ţinând cont de aspectele tehnice şi de acest echilibru, transpus – în cazul nostru – în gradul de solicitare a unei rute de transport. Astfel, realizarea de conexiuni directe între fiecare două puncte este imposibilă.

Traseele de transport public din municipiul Iaşi sunt organizate în concordanţă cu aceste principii, universal valabile în domeniul nostru de activitate. Instrumentul de bază cu ajutorul căruia este sondată nevoia de deplasare a cetăţenilor între diverse zone ale oraşului este fluxul de călători. Aceste sondaje sunt realizate periodic, pe baza datelor înregistrate la stradă fiind luate decizii, inclusiv privitoare la organizarea traseelor şi la distribuirea mijloacelor de transport pe acestea.

Analizând cazul traseului propus de dumneavoastră, pot fi remarcate următoarele:

– traseul este un circuit fără vreun capăt de linie, ceea ce privează conducătorii vehiculelor de pauza necesară înainte de începerea unei noi curse;

– în perioada 5 ianuarie 2009 – 26 iunie 2009, având în vedere lucrările de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor, traseul 2 a avut următorul parcurs: Baza 3 – Podu Roş – Podu de Piatră – Gară – Târgu Cucu. Călătorii au avut la dispoziţie, în această perioadă, un traseu direct între Podu de Piatră (chiar din staţie) şi zona centrală a oraşului. De asemenea, prin intermediul acestui traseu, locuitorii din cartierul Cantemir au avut o legătură directă spre centru în perioada menţionată. Zona Cantemir are ieşire la tramvai în ambele capete ale bulevardului care o străbate, deci se poate considera că în orice situaţie – fie cu legătură pe şos. Naţională, fie pe bd. N. Iorga – vor exista locuitori ai acestei zone mai mult sau mai puţin mulţumiţi de varianta de parcurs oferită. În perioada menţionată nu s-a înregistrat o creştere a numărului de călători pentru traseul 2 astfel încât să fie justificată păstrarea acestei legături după revenirea traseelor de tramvai la parcursurile de bază.

– în perioada 2 noiembrie 2009 – 15 noiembrie 2009, traseul 2 a avut următorul parcurs: Baza 3 – bd. N. Iorga – Podu de Piatră – Gară – Rond Canta. S-a putut observa în această perioadă faptul că foarte puţini călători care au urcat în tramvaiele de pe traseul 2 din staţiile aflate pe bd. N. Iorga au schimbat mijloacele de transport în staţia de la gară pentru a merge mai departe spre centrul oraşului.

În aceste condiţii, locuitorii din zona Cantemir pot utiliza în prezent autobuzele de pe traseele 28/28b (staţiile Gara Internaţională, Pod Nicolina, Podu Roş) şi 41/41b (staţia Podu Roş) pentru acces direct spre centru. Pentru zona Decebal (şi porţiunea cuprinsă între Gara Internaţională şi Podu de Piatră a bulevardului N. Iorga) există varianta de acces direct spre centru cu autobuzele traseelor 28/28b (staţiile Spitalul de Recuperare, Policlinica Recuperare, Mircea cel Bătrân). Accesul direct din zona Piaţa Nicolina spre centru este posibil prin intermediul traseelor de autobuz 43/43b/43c şi 46 (staţia Casa Sindicatelor), iar din zona Bazar prin intermediul traseelor de autobuz 28/28b şi 41/41b (staţiile Pod Nicolina şi Podu Roş). Pentru acces mai uşor la mijloacele de transport pot fi utilizate traseele care necesită transbordare (maxim o schimbare). În acest caz situaţia se va îmbunătăţi din punctul de vedere al tarifării odată cu implementarea noului sistem de ticketing, care va oferi posibilitatea transbordării fără costuri suplimentare.

Transportul public din municipiul Iaşi se află în prezent în proces de modernizare, măsurile care urmează a fi aplicate fiind în concordanţă cu principiile de organizare a acestui serviciu public în oraşele europene pe care până acum le-am privit ca modele. Desigur că una dintre direcţiile de lucru vizează realizarea unei oferte de transport flexibile şi vă mulţumim pentru propunerile făcute, asigurându-vă, în acelaşi timp, că problema semnalată de dvs. va fi analizată în acest context.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Mar 02 Feb 2010 17:43 
Neconectat

Membru din: Lun 01 Feb 2010 22:42
Mesaje: 4
Cum vor fi recomfigurate traseele 1 si 13 dupa redeschiderea tronsonului TARGU CUCU-PODU ROS(CUG)?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Joi 04 Feb 2010 14:45 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:15
Mesaje: 39
Traseele 1 și 13 își vor relua parcursurile de bază, prin Podu Roș, imediat după redeschiderea circulației (inclusiv reabilitarea căii de rulare) pe bd. Anastasie Panu.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Joi 11 Feb 2010 13:17 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
buna ziua
va multumesc ca mi-ati detailat rutele traseului 2 in anul 2009,in mare parte aveti dreptate,dar nu in totalitate,deoare ce cand acest traseu a functionat pe ruta baza3-gara-tg.cucu, au fost mai multi calatori decat acum.
.sa luam cazul statiei din podul de piatra.
inainte ca traseul 2 sa mearga spre canta erau deja 2 trasee care sa duca in acel loc.
este vorba de treseele 19 si 30.
la ce mai foloseste si al treilea traseu spre canta.
pe acest traseu scrie faliment.
daca doriti sa mai tineti acest traseu activ,ar fi mult mai benefic sa ii schimbati ruta catre tg.cucu.
va rog sa faceti un studiu de piata sa vedeti ca am dreptate despre aceasta modificare.
daca doriti pot veni oricand la sediul dumneavoastra cu cel putin 100 de semnaturi de la calatorii care doresc sa circule pe acest traseu:baza3-pod de piatra-gara-tg cucu.
atat timp cat a circulat pe aceasta portiune a fost un succes.
stiu ca se va sufoca traficul din setru dar trebuie sa gasiti o solutie pentru calatorii din toate zonele.
va multumesc


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Vin 12 Feb 2010 9:52 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
Chiar dacă în perioada respectivă creșterea numărului de călători pe traseul 2 nu a fost semnificativă, observația dvs. este corectă.
Pe de altă parte, reabilitarea liniei de tramvai din zona Canta a avut drept principal scop utilizarea cu precădere a transportului cu vehicule ecologice. Aceasta va fi și pe viitor direcția noastră de acțiune, iar în zona Canta se va reflecta prin măsura de suplimentare a numărului de unități de pe traseul 2, concomitent cu renunțarea la un traseu de autobuz.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Traseele tip inel sunt cele mai practice
MesajScris: Vin 12 Feb 2010 13:22 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
in cazul de fata,cel mai bine scurtati traseu 19 pana la gara,nu trebuie neaparat sa-l desfiintati.
in acest caz ati putea pune in practica si problema traseului 2 canta-gara-podul ros-tudor-tg.cucu-copou si retur.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 10 mesaje ] 


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Primaria Iasi Regia Autonomă de Transport Public Iaşi Facultatea de Constructii de Masini si Management Industrial