home   • contact   • harta site  
Utilizator:
Parola:
Acum este Sâm 16 Dec 2017 8:10




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 17 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Joi 06 Mai 2010 11:14 
Neconectat

Membru din: Mie 05 Mai 2010 16:22
Mesaje: 19
Salut tuturor,

Incep acest topic in ideea in care orice institutie / regie ar trebui sa fie interesata sau macar sa tina cont de parerea persoanelor ii folosesc serviciile.

Din cate am observat exista foarte putine topicuri pe acest forum care sa consemneze problemele de care se lovesc zilnic calatorii mijloacelor de transport in comun - lucu care mi se pare oarecum bizar (avand in vedere ca nu cunosc nici macar o persoana care sa fi calatorit cu orice mijloc ratp sau unistil si sa fie pe deplin multumita).

Sper totodata ca acest forum nu are rolul doar de a prezenta informatii iar orice incercare de a prezenta anumite probleme si de a gasi solutii nu va fi urmata de stergerea topicului.

Prin urmare am sa va expun cateva din problemele de care m-am lovit cand am interactionat cu mijloacele de transport in comun:

Prima ar fi ca niciodata nu stii cand va ajunge un anumit mijloc de transport in comun intr-o anumita statie. Nu cred ca ar fi o investitie foarte mare in amplasarea unor panouri cu programul tramvaielor/autobuzelor (si nu ma refer la cele de genul - tramvaiul x circula din 15 in 15 minute). S-ar putea realiza ceva mai detaliat in care sa se treaca in functie de zi si interval orar minutul la care ar urma sa ajunga in statie un anumit mijloc de transport. De ex: in statia X trec 3 autobuze - autobuzul 1 - intre orele 5-9 va ajunge in statie la: :05 , :20 , :40 , :55 etc. Stiu ca ar fi ceva mai complicat stabilit dar cei de la cfr cum au reusit? Stiu, nu au semafoare, trafic .. dar daca exista putina bunavointa eu zic ca nu ar fi imposibil de realizat. Un inceput ar fi inmanarea la fiecare sofert/vatman a unei foi cu toate statiile si el urmand sa noteze exact orele la care ajunge la destinatiile respective. Apoi dupa 2 sptamani de notite cineva poate analiza datele respective si se pot stabili niste ore aproximative si un program prin care mijloacele de transport sa respecte oarecum acele ore.

A doua problema ar fi ca nu se pot procura bilete din fiecare statie. S-ar putea introduce automate in mijloacele de transport in comun. S-ar putea introduce (si) automate in fiecare statie. Mi se pare oarecum absurd sa te plangi (ca regie) ca sunt multi calatori fara bilete cand tu nu le dai posibiliatea de a achizitiona bilete din fiecare statie. Pe langa variantele pe care le propune toata lumea ar putea exista si varianta de ticketing prin sms la un numar scurt - iar un server sa trimita inapoi un mesaj cu un cod si ora la care a fost emis. Nu cred ca ar fi extrem de greu de implementat o astfel de metoda - cred ca mai greu ar fi de verificat de catre controlori a validitatii biletului .. dar nu imposibil.

A treia problema si una din cele mai grave ar fi faptul ca nici un compostor mecanic nu functioneaza in parametri 100% optimi. Cred ca toti angajatii regiei sunt constienti ca cel putin 1 din 10 bilete nu are cum sa fie compostat corespunzator mai ales daca mijlocul de transport este in miscare. Ce mi se pare nescuzabil este faptul ca desi toata lumea stie acest lucru, este exploatat la maxim de catre controlori. Adica eu imi cumpar bilet, am toata intentia de a calatori in mod legal si dintr-o data ma pot transforma in delicvent doar pentru faptul ca nu se imprima nici o serie pe acesta. Apoi vin controlorii si ma intreaba unde l-am compostat, imi arata ca la ei se imprima seria pe fisa martor si cum ar veni ca eu am incercat sa ii fentez. Acum va intreb.. a cui este vina in cazul asta?

Citat:
in cazul in care exista proba faptica, concreta si reala a vinovatiei calatorului contravenient, in urma tuturor probelor administrate, cazul va fi tratat izolat fara extinderea lui publica in mijlocul de transport aratandu-se in mod obiectiv si civilizat incadrarea faptei in actul normative de constatare si stabilire a contraventiei ( H.C.L. nr. 260/2000), precum si posibilitatea contravenientului de a achita pe loc taxa de calatorie;


Care este proba faptica, concreta si reala a vinovatiei daca esti prins in tramvai cu biletul doar compostat dar fara nici o serie pe el? Pe ce baza esti pasibil de amenda la faza asta? Regia ar trebui sa fie pasibila de amenda pentru ca nu a pus la dispozitia calatorului mijloace 100% sigure de validare a biletului.

O alta problema ar fi urmatoarea - care e mai mult o chestie de principiu - in regulamentul postat la dvs pe site scrie asa la capitolul : INTERDICTII ALE CONTROLORILOR DE VEHICULE :

Citat:
- este strict interzisa stationarea pe scaune si controlul “la panda” precum si provocarea de dezordine prin basculare in mijlocul de transport in comun;


Am asistat la zeci de asftel de situatii numai in ultimele doua saptamani. Cand controlorii stau jos si controleaza doar persoanele care urca in mijloacele de transport. Oamenii aia nu fac lucrul asta pentru ca asa vor ei ci pentru ca sunt constransi - fie prin faptul ca li se spune sa faca acest lucru de catre superiori fie prin numarul de amenzi pe care trebuie sa le dea pe luna. Acest luru mi se pare iarasi nescuzabil. De moment ce exista un regulament prin hotarare de consiliu local care este postat pe site, de ce nu este respectat? Macar stergeti din regulament toate punctele care oricum nu se respecta.

Nu iau apararea celor care merg fara bilet, dar mi se pare de prost gust sa scrii ceva asa de fatada si de fapt lucrurile sa nu fie deloc asa in realitate.


Astept ca cineva care lucreaza la ratp sa imi raspunda macar la cateva din problemele de mai sus in sensul de ce solutii s-ar putea gasi pentru a le remedia.

Multumesc.


Ultima oară modificat de timmy pe Joi 06 Mai 2010 15:34, modificat de 2 ori în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Joi 06 Mai 2010 15:06 
Neconectat

Membru din: Joi 11 Feb 2010 12:07
Mesaje: 3
Imi exprim si eu parerea tot in acest topic.

In primul rand Timmy a facut un topic foarte bine pus la punct si foarte bine structurat .

As avea cateva de adaugat si tot ce zic este din experienta personala sau a colegilor

1. Pe ce baza angajati controlorii ? Majoritatea pe care i-am intalnit sunt foarte prost imbracati , vorbesc excesiv de urat, te controleaza de portofel si majoritatea cer bani de la lume pentru a nu scrie proces verbal .

Va asigur eu si multi imi pot da dreptate ca majoritatea sunt niste spagari care vaneaza studentele sau studentii ce nu au bilet pentru a scoate 20-30 de lei pentru ei. Sunt foarte multe plangeri pe alte forumuri despre comportamentul lor.

2. Asa cum a incercat si timmy sa explice, daca esti dependent de un anumit mijloc de transport pentru a ajunge la serviciu, ori pleci cu 1 ora inainte, ori esti dat afara dupa putin timp. Este inacceptabil asa ceva, si sunteti pe deplin vinovati pentru starea precara in care se afla flota de tramvaie si autobuze.

Am vrea sa vedem cum se achizitioneaza tramvaie sau autobuze noi , inmatriculate in Ro (ca sa platiti la stat), nu smenuite in Bulgaria .

Degeaba incercati sa modernizati infrastructura atata timp cat tramvaiele sunt intr-o stare mai mult decat jalnica.

3. De ce scumpiti biletele pe vremea asta de criza ? Noi, cei care le folosim nu am avut nici un cuvant de zis in privinta asta. A fost votat in consiliu si ma scuzati, nici unul din consiliul local nu foloseste tramvaiul sau autobuzul .

Nu zic sa nu le scumpiti, dar sa faceti asta cand ati inbunatatit ceva , cand ati luat 10 tramvaie NOI sau le`ati modernizat pe astea .

Noi nu vrem sa platim pentru greselile de management ale conducerii care s`a dovedit a fi incapabila de a scoate compania din declin .

Asa cum am zis si in alt post care mi`a fost sters, o solutie de a salva cheltuieli este de a inlocui toate cosmeliile albastre cu tonomate si schimbarea totala a formei biletelor si abonamentelor in cartele cu banda magnetica sau cu cip electronic

Ar fi mai ieftin decat sutele de angajati + facturile la lumina.

De aceea ziceam ca trebuie angajati tineri cu chef de munca si cu perspective noi in functiile de conducere sau de management, nu ca si controlori sau mecanici .


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Sâm 08 Mai 2010 21:06 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie 13 Ian 2010 18:45
Mesaje: 77
sunt si eu de acord cu cele precizate mai sus si vin si eu cu o noua reclamatie,cea de informare a calatorului de transport public din iasi.
un exemplu foarte concludent este cat se poate de ingrijorator pentru actuala conducere si pentru informatorii ratp.
stiati ca de luni 10 mai, traseul de tramvai 6 ,nu mai intoarce in tg.cucu,ci in rond tatarasi N.
nu vad nici o informatie nici la tonete si nici pe site-ul regiei.
regia nu stie ca informatia este cea mai importanta?
anul trecut cand in locul traseului de tramvai 5 s-au introdus autobuze,in statiile din podul ros si cantemir ,acolo unde nu avea acces autobuzul 5,stateau calaatorii cu orele in statii fara sa ii anunte nimeni ca sa iasa la statia din strada sa mearga cu autobuzul.
sper ca in viitorul apropiat sa avem un sistem de informare in fiecare statie.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Lun 10 Mai 2010 13:12 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
Începerea lucrărilor în rondul din Târgu Cucu și prelungirea traseului 6 au fost anunțate în presă încă de săptămâna trecută. Astfel de anunțuri vor apărea și în cursul acestei săptămâni.
Lucrările din rondul Târgu Cucu nu afectează nici un traseu în sensul scurtării sau devierii, singura modificare fiind prelungirea traseului de tramvai nr. 6 până în Tătărași Nord, prin Pădurii.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Mar 11 Mai 2010 14:42 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
timmy scrie:
Incep acest topic in ideea in care orice institutie / regie ar trebui sa fie interesata sau macar sa tina cont de parerea persoanelor ii folosesc serviciile.

Considerăm că titlul acestui subiect este parţial nepotrivit, întrucât duce din start cu gândul că aici pot fi reclamate disfuncţionalităţi în activitatea cotidiană a RATP, de tipul „angajatul dvs. X a avut o atitudine necorespunzătoare“ sau „am aşteptat o oră în staţie autobuzul de pe traseul Y“. Reamintim faptul că astfel de probleme sunt luate în considerare doar dacă sunt semnalate prin modalităţile indicate în regulament şi repetate deja în câteva mesaje. Scopul acestui forum este de a discuta cu utilizatorii serviciului de transport public din Iaşi pe teme ce ţin de organizarea actuală şi modernizare (evident, inclusiv despre aspecte din sistem pe care le consideraţi defectuoase, despre soluţiile pe care le consideraţi dvs. aplicabile pentru îmbunătăţirea calităţii serviciului de transport).

timmy scrie:
Din cate am observat exista foarte putine topicuri pe acest forum care sa consemneze problemele de care se lovesc zilnic calatorii mijloacelor de transport in comun - lucu care mi se pare oarecum bizar (avand in vedere ca nu cunosc nici macar o persoana care sa fi calatorit cu orice mijloc ratp sau unistil si sa fie pe deplin multumita).

Sperând că aţi parcurs cu atenţie subiectele forumului, vă amintim că acesta conţine secţiuni de prezentare a diverselor componente ale sistemului şi subiecte deschise de utilizatori (desigur, moderate, pentru a nu ieşi în afara regulamentului). Recitind mesajele postate de utilizatori se constată că acestea se înscriu pe trei direcţii: aspecte considerate necorespunzătoare în organizarea sistemului, propuneri (trasee, modernizarea activităţii) şi reclamaţii (care se încadrează în categoria menţionată la începutul acestui mesaj).

timmy scrie:
Sper totodata ca acest forum nu are rolul doar de a prezenta informatii iar orice incercare de a prezenta anumite probleme si de a gasi solutii nu va fi urmata de stergerea topicului.

Cum spuneam mai sus, discutăm despre orice ţine de transportul public, însă cu respectarea regulamentului. Informaţiile postate au scopul de a prezenta corect şi complet activitatea pe care o desfăşurăm şi vom continua să publicăm astfel de mesaje.

timmy scrie:
Prima ar fi ca niciodata nu stii cand va ajunge un anumit mijloc de transport in comun intr-o anumita statie. Nu cred ca ar fi o investitie foarte mare in amplasarea unor panouri cu programul tramvaielor/autobuzelor (si nu ma refer la cele de genul - tramvaiul x circula din 15 in 15 minute). S-ar putea realiza ceva mai detaliat in care sa se treaca in functie de zi si interval orar minutul la care ar urma sa ajunga in statie un anumit mijloc de transport. De ex: in statia X trec 3 autobuze - autobuzul 1 - intre orele 5-9 va ajunge in statie la: :05 , :20 , :40 , :55 etc. Stiu ca ar fi ceva mai complicat stabilit dar cei de la cfr cum au reusit? Stiu, nu au semafoare, trafic .. dar daca exista putina bunavointa eu zic ca nu ar fi imposibil de realizat. Un inceput ar fi inmanarea la fiecare sofert/vatman a unei foi cu toate statiile si el urmand sa noteze exact orele la care ajunge la destinatiile respective. Apoi dupa 2 sptamani de notite cineva poate analiza datele respective si se pot stabili niste ore aproximative si un program prin care mijloacele de transport sa respecte oarecum acele ore.

Activitatea pe care o realizează RATP Iaşi şi Unistil se bazează pe principiile normale de organizare a transportului public urban, graficele de circulaţie fiind principalul „ingredient“. Acestea se întocmesc luând în considerare observaţiile permanente din teren (fluxuri de călători, trafic). Graficele de circulaţie se întocmesc pentru fiecare traseu şi staţie în parte.
Din păcate, însă, traficul din oraş face imposibilă respectarea în permanenţă a acestor grafice. Este o variabilă cu un comportament total aleatoriu, astfel încât putem ţine cont de perioada din an sau din zi (fără a putea face, totuşi, determinări precise decât în anumite intervale orare), însă probabilitatea este foarte mare ca o determinare făcută azi să nu mai fie valabilă mâine sau în aceeaşi zi a săptămânii viitoare.
În cadrul proiectului ARCHIMEDES este cuprinsă şi măsura privitoare la implementarea unui sistem de dispecerizare, informare şi ticketing modern. Stadiu: procedură de achiziţie publică în derulare.

timmy scrie:
Stiu ca ar fi ceva mai complicat stabilit dar cei de la cfr cum au reusit?

Nu are sens să facem această comparaţie, pentru că efectiv am discuta despre mere şi pere din toate punctele de vedere.

timmy scrie:
A doua problema ar fi ca nu se pot procura bilete din fiecare statie. S-ar putea introduce automate in mijloacele de transport in comun. S-ar putea introduce (si) automate in fiecare statie. Mi se pare oarecum absurd sa te plangi (ca regie) ca sunt multi calatori fara bilete cand tu nu le dai posibiliatea de a achizitiona bilete din fiecare statie. Pe langa variantele pe care le propune toata lumea ar putea exista si varianta de ticketing prin sms la un numar scurt - iar un server sa trimita inapoi un mesaj cu un cod si ora la care a fost emis. Nu cred ca ar fi extrem de greu de implementat o astfel de metoda - cred ca mai greu ar fi de verificat de catre controlori a validitatii biletului .. dar nu imposibil.

Noul sistem de ticketing va permite adăugarea de diverse aplicaţii pe care le avem în vedere: automate de bilete, plata prin SMS, etc.
Dimensiunea parcului şi costul dispozitivelor nu ne permit în această fază montarea de automate în vehicule.

timmy scrie:
Mi se pare oarecum absurd sa te plangi (ca regie) ca sunt multi calatori fara bilete cand tu nu le dai posibiliatea de a achizitiona bilete din fiecare statie.

Programul tonetelor este adaptat în funcţie de solicitarea acestora în diferite perioade din zi şi de încasările realizate. Nu avem posibilitatea prelungirii programului şi nici a amplasării de tonete în zone care nu permit realizarea de încasări care să justifice astfel de măsuri.
Apelăm, însă, la bunăvoinţa călătorilor, astfel încât să aibă achiziţionat din timp un bilet pentru o călătorie ocazională. Călătoria fără plată nu poate fi justificată prin lipsa posibilităţilor de procurare a unei legitimaţii de călătorie.

timmy scrie:
A treia problema si una din cele mai grave ar fi faptul ca nici un compostor mecanic nu functioneaza in parametri 100% optimi. Cred ca toti angajatii regiei sunt constienti ca cel putin 1 din 10 bilete nu are cum sa fie compostat corespunzator mai ales daca mijlocul de transport este in miscare. Ce mi se pare nescuzabil este faptul ca desi toata lumea stie acest lucru, este exploatat la maxim de catre controlori. Adica eu imi cumpar bilet, am toata intentia de a calatori in mod legal si dintr-o data ma pot transforma in delicvent doar pentru faptul ca nu se imprima nici o serie pe acesta. Apoi vin controlorii si ma intreaba unde l-am compostat, imi arata ca la ei se imprima seria pe fisa martor si cum ar veni ca eu am incercat sa ii fentez. Acum va intreb.. a cui este vina in cazul asta?

Atunci când au fost achiziţionate, aceste dispozitive au înlocuit alte tipuri de compostoare, care doar perforau biletul şi care, la rândul lor, au generat de-a lungul timpului situaţii controversate. Toate tipurile de compostoare utilizate de RATP au fost omologate şi sunt folosite şi de alte unităţi de transport din ţară. Garantăm că nu a fost vreodată intenţia noastră să punem călătorii în situaţii neplăcute.

timmy scrie:
Citat:
in cazul in care exista proba faptica, concreta si reala a vinovatiei calatorului contravenient, in urma tuturor probelor administrate, cazul va fi tratat izolat fara extinderea lui publica in mijlocul de transport aratandu-se in mod obiectiv si civilizat incadrarea faptei in actul normative de constatare si stabilire a contraventiei ( H.C.L. nr. 260/2000), precum si posibilitatea contravenientului de a achita pe loc taxa de calatorie;


Care este proba faptica, concreta si reala a vinovatiei daca esti prins in tramvai cu biletul doar compostat dar fara nici o serie pe el? Pe ce baza esti pasibil de amenda la faza asta? Regia ar trebui sa fie pasibila de amenda pentru ca nu a pus la dispozitia calatorului mijloace 100% sigure de validare a biletului.

În cazul compostoarelor la care faceţi referire, după o compostare corectă trebuie ca biletul să fie imprimat în partea care a fost introdusă în compostor, iar în jumătatea cealaltă perforat (o singură gaură). Dacă lipseşte ştampila, înseamnă că fie biletul nu a fost compostat corect, fie dispozitivul este defect sau nu a fost pregătit corespunzător de către conducătorul vehiculului.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Mar 11 Mai 2010 15:24 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
mikey scrie:
Pe ce baza angajati controlorii ? Majoritatea pe care i-am intalnit sunt foarte prost imbracati , vorbesc excesiv de urat[...]

Pe bază de concurs, apoi aviz psihologic, medical, etc. Procedurile nu presupun anchetă socială. Cerinţele şi documentaţia necesară sunt disponibile în mod public pentru toţi cei interesaţi atunci când sunt organizate selecţii de personal pentru acest tip de post. La orice concurs, fiecare candidat (care chiar e interesat să fie admis) încearcă să se prezinte cât mai bine, atât la proba scrisă, cât şi la interviu.

mikey scrie:
[...]te controleaza de portofel si majoritatea cer bani de la lume pentru a nu scrie proces verbal .

Va asigur eu si multi imi pot da dreptate ca majoritatea sunt niste spagari care vaneaza studentele sau studentii ce nu au bilet pentru a scoate 20-30 de lei pentru ei. Sunt foarte multe plangeri pe alte forumuri despre comportamentul lor.

Aceste aspecte pot fi semnalate doar prin mijloacele puse la dispoziţia clienţilor de către RATP. Le găsiţi în regulamentul forumului, au fost repetate în cadrul unor mesaje.
Controlorii, asemeni tuturor angajaţilor noştri care intră în contact direct cu utilizatorii serviciului de transport public, sunt instruiţi periodic cu privire la conduita pe care sunt obligaţi să o adopte la locul de muncă.

mikey scrie:
daca esti dependent de un anumit mijloc de transport pentru a ajunge la serviciu, ori pleci cu 1 ora inainte, ori esti dat afara dupa putin timp.

Găsiţi atât pe site-ul RATP, cât şi pe acest forum, planificarea mijloacelor de transport actualizată ori de câte ori apar modificări.
Pot exista întârzieri neplanificate având diverse cauze (trafic îngreunat în diverse puncte din oraş, un autobuz care s-a defectat şi care a creat un gol, revenirea în parametrii din grafic fiind imposibil de realizat imediat, ci într-un interval mai mare de timp), pentru care ne cerem scuze şi vă asigurăm că în aceste situaţii luăm măsurile necesare pentru a reduce la minim timpii de aşteptare suplimentari.

mikey scrie:
Am vrea sa vedem cum se achizitioneaza tramvaie sau autobuze noi

Astfel de investiţii sunt prevăzute pentru anii următori. Vor putea fi realizate în măsura fondurilor disponibile.

mikey scrie:
nu smenuite in Bulgaria .

Încercaţi să vă exprimaţi asupra unui subiect pe marginea căruia probabil nu v-aţi documentat suficient. Autobuzele sunt în perfectă stare de funcţionare şi asupra lor nu s-a intervenit nicăieri în nici un mod. De asemenea, nu au ajuns pe teritoriul Bulgariei decât pentru înmatriculare, prin intermediul reprezentanţei din această ţară a firmei olandeze de la care au fost închiriate.

mikey scrie:
Degeaba incercati sa modernizati infrastructura atata timp cat tramvaiele sunt intr-o stare mai mult decat jalnica.

Este absolut firesc să reabilitezi infrastructura şi abia apoi să trimiţi pe trasee vehicule noi. Deocamdată doar traseul 6 parcurge exclusiv tronsoane complet reabilitate, pe care ar putea fi introduse tramvaie noi. Vom continua programul de reabilitare, astfel încât să extindem numărul traseelor care pot fi deservite de vagoane moderne, obiectivul nostru final fiind reabilitarea căii de rulare de pe întreaga reţea, inclusiv pe tronsonul Podu Roş-CUG.

Tramvaiele actuale au fost achiziţionate imediat după retragerea lor din circulaţie în oraşele de provenienţă. Starea lor tehnică a fost şi este corespunzătoare utilizării în deplină siguranţă, iar aspectul interior a fost foarte bun la momentul achiziţionării. Sper că ne credeţi că nu ne ocupăm de distrugerea interioarelor cât timp vagoanele stau în depouri.

Vă rugăm să studiaţi şi situaţia altor oraşe din ţară în care transportul public se bazează pe tramvaie şi în care au fost făcute şi se fac în continuare investiţii pentru reabilitarea căii de rulare. Fără excepţie, s-a mers pe acelaşi principiu: întâi reabilitarea reţelei, abia după aceea vehicule noi. Timişoara, spre exemplu, realizează astfel de lucrări încă de la mijlocul anilor ’90, apropiindu-se în prezent de finalul reabilitării infrastructurii. Abia de curând au început discuţiile vizând achiziţia de tramvaie noi.

mikey scrie:
De ce scumpiti biletele pe vremea asta de criza ?

Expunerea de motive a fost prezentată public în cadrul Proiectului de Hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru biletele de călătorie pe mijloacele de transport în comun, publicat pe pagina Primăriei Municipiului Iaşi (nr. 17784/24.02.2010 – v. ataşamentul). De asemenea, motivele au fost prezentate public prin intermediul diverselor articole apărute în presa locală sau în cadrul emisiunilor difuzate la posturile locale de radio şi televiziune.

mikey scrie:
Noi, cei care le folosim nu am avut nici un cuvant de zis in privinta asta.

Proiectul de Hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru biletele de călătorie pe mijloacele de transport în comun a fost supus dezbaterii publice (v. ataşamentul).

mikey scrie:
sa faceti asta cand ati inbunatatit ceva , cand ati luat 10 tramvaie NOI sau le`ati modernizat pe astea .

Este fals şi nedrept să afirmaţi că achiziţiile de tramvaie făcute în ultimii ani nu sunt corespunzătoare tehnic, estetic şi în privinţa confortului. Dacă discutăm despre perioada 2008-2009, de exemplu, vă reamintim (pe forum găsiţi date complete despre parcul actual) că au fost achiziţionate 59 de tramvaie în perfectă stare de funcţionare, modernizate. Transportul acestor tramvaie către Iaşi s-a făcut imediat după retragerea lor din circulaţie în oraşele de provenienţă.
Din păcate, observăm cum la puţin timp de la punerea în circulaţie la Iaşi, interioarele acestor tramvaie au avut de suferit din cauza comportamentului incompatibil cu civilizaţia al unora dintre concetăţenii noştri.

mikey scrie:
o solutie de a salva cheltuieli este de a inlocui toate cosmeliile albastre cu tonomate si schimbarea totala a formei biletelor si abonamentelor in cartele cu banda magnetica sau cu cip electronic

Sistemul de taxare pe care urmează să îl adoptăm se va baza pe validarea electronică a legitimaţiilor de călătorie.
Vor exista şi puncte de lucru cu publicul, în special pentru eliberarea legitimaţiilor de călătorie personalizate. De altfel, aceste centre se regăsesc şi în multe alte oraşe europene.

mikey scrie:
tonomate

V-am explicat că tonomatele nu au legătură cu transportul public. Ceea ce doriţi dvs. sunt automate de bilete.

mikey scrie:
trebuie angajati tineri cu chef de munca

Ponderea angajaţilor tineri a crescut de la an la an în toate compartimentele şi secţiile unităţii noastre, inclusiv în sectorul administrativ. Schimbul de generaţii se face păstrându-ne respectul faţă de munca depusă de-a lungul anilor de ceilalţi angajaţi.


Fişiere ataşate:
hcl_20100224_2.pdf [108.7 KiB]
Descărcat de 570 ori

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare
Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Mie 12 Mai 2010 9:36 
Neconectat

Membru din: Mie 05 Mai 2010 16:22
Mesaje: 19
Domnule Radu, va multumesc pentru promptitudine si pentru rabdarea de care ati dat dovada. Din pacate nu ma pot declara multumit de unele dintre raspunsurile dvs.

Citat:
Călătoria fără plată nu poate fi justificată prin lipsa posibilităţilor de procurare a unei legitimaţii de călătorie.


Parerea mea personala este ca intr-o tara civilizata, compania de transport in comun ar trebui sa puna la dispozitia calatorului (clientului pana la urma) toate posibilitatile de achizitionare a legitimatiilor de calatorie.

Va dau un exemplu: un calator care coboara din tren in gara nicolina este obligat sa caute un taxi pentru a ajunge la destinatie desi ar putea lua autobuzul 28 - lucru imposibil deoarece nu are de unde achizitiona legitimatie de calatorie.

Citat:
Garantăm că nu a fost vreodată intenţia noastră să punem călătorii în situaţii neplăcute.


Poate dvs si colegii dvs de birou pot garanta pentru acest lucru. Eu imi sustin punctul de vedere ca acele compostoare dau gres de foarte des cand e vorba de imprimat seria pe bilet. Si daca dvs considerati ca am o perceptie distorsionata asupra realitatii va rog cand aveti timp sa faceti un sondaj de opinie intr-o statie si sa intrebati calatorii daca au avut in ultimii 2 ani macar o problema cu respectivele compostoare. Pariez ca intuiti de pe acum rezultatele acestui sondaj si cu toate acestea sustineti ca ele functioneaza in parametri normali si nu e intentia regiei de a pune calatorii in situatii neplacute.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Mie 12 Mai 2010 10:47 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
timmy scrie:
intr-o tara civilizata, compania de transport in comun

Într-o țară civilizată, compania de transport public a oricărui oraș precum Iașiul nu este lipsită de sprijinul municipalității, așa cum s-a întâmplat cu RATC între 1997 și 2003, perioadă în care aceasta ar fi trebuit să fie ajutată să parcurgă drumul către modernizare pe care pornise, nicidecum să fie trimisă într-o zonă a acumulării de datorii și a lipsei investițiilor importante.
De la sfârșitul anului 2003 se fac eforturi pentru a reveni pe o cale normală.

_________________
RATP Iași - Biroul Exploatare


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Mie 12 Mai 2010 15:49 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Dum 11 Apr 2010 16:57
Mesaje: 21
Localitate: Iasi
Mesajul meu nu este o reclamatie, ci mai curand o constatare legata de functionarea validatoarelor din autobuzele MAZ ! Mai concret:daca un calator se aseaza intr-o pozitie ce favorizeaza obstructionarea (sprijinirea cu spatele in dreptul compostorului) orificiului de introducere a biletului de calatorie spre a fi "compostat , validatorul va afisa mesajul "Stop Critic!" si acel validator nu va mai putea fi folosit !
Care este metoda ce ar trebui folosita pentru "deblocarea" acestor validatoare!

_________________
Cosmin S.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Joi 20 Mai 2010 14:00 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:15
Mesaje: 39
Din partea Secţiei nr. 1 – Autobuze vă transmitem următorul răspuns:

La mesajul „STOP CRITIC! EROARE 31“ comunicarea senzorilor de pe panoul de comandă al validatorului este întreruptă: fie din cauza prafului depus pe rama acestuia, fie datorita aglomeraţiei apare un obstacol între senzori (haină, geantă, etc.). După eliminarea cauzei (ştergerea prafului sau îndepărtarea obiectului care împiedică comunicarea senzorilor) validatorul îşi revine singur după o scurtă perioadă de timp. La apariţia unor erori pe afişajul validatorului este necesară şi anunţarea şoferului pentru ca acesta să poată interveni, dacă este posibil, pentru remedierea problemei.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Dum 18 Iul 2010 15:40 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi 14 Ian 2010 0:29
Mesaje: 21
Localitate: Trix Imperium
Cristina Albu scrie:
În perioada 05-06.07.2010, RATP Iaşi, Primăria Iaşi şi Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi“ desfăşoară ... activităţi de colectare de date (completare de chestionare) referitoare la măsurile prevăzute prin proiectul CIVITAS – ARCHIMEDES. Aceste date, necesare în vederea evaluării, îşi propun să măsoare gradul de acceptare, conştientizare şi calitatea serviciului de transport public, înainte şi după implementarea măsurilor din proiect...
Daca tot suntem pe acest forum, in afara de angajatii RATP, restul sunt cel putin niste persoane interesate de transportul in comun din Iasi. Este posibil ca RATP, prin intermediul acestui forum, sa publice astfel de chestionare, pentru ca membrii forumului sa le poata completa? De exemplu eu nu sunt in oras, deci nu am cum "să acord două minute echipelor de studenţi pentru a răspunde la întrebările acestora". Oricum, anuntul e deja de domeniul trecutului, dar cel putin pentru viitor ar fi o idee sa se consulte direct cu potentialii calatori, daca tot i-a adunat pe acest forum.

_________________
Cu sau fara tramvai, viata este imposibila!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Lun 19 Iul 2010 10:16 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:15
Mesaje: 39
Anunţurile pe care le face RATP Iaşi ajung la călători prin toate mijloacele posibile (anunţuri în presă, la radio, pe site, pe forum, afişe puse la tonetele şi dispeceratele regiei). În cazul de faţă am intenţionat în primă fază să punem chestionarele on-line, însa cu o interfaţă care să permită completarea lor on-line. Din păcate, timpul a fost prea scurt şi nu ne-a permis să realizăm acest obiectiv. Vom avea în vedere acest lucru cu alte ocazii.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: un model de urmat...
MesajScris: Mie 27 Oct 2010 15:17 
Neconectat

Membru din: Mar 26 Oct 2010 18:21
Mesaje: 1
in cat timp se va schimba modul de taxare stiu ca in Timisoara a durat cam mult si odata cu taxare s-au pus si siteme electronice de afisaj a graficului de transport, sunt la facultate in Iasi in maxim 3 ani voi vedea?

Si eventual mai multa publicitate pentru forum, ar prinde bine si ceva culori, dar si diversificat. Ceau ;)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Lun 21 Mar 2011 21:05 
Neconectat

Membru din: Mie 05 Mai 2010 16:22
Mesaje: 19
Adaug cateva idei la acest topic:

Ar putea cineva sa imi explice la ce se refara laitmotivul acestui forum si anume "transport de calitate si curat" sau in ce masura s-ar putea raporta la transportul in comun din Iasi ?

La ce calitate se face referire? La faptul ca nu exista nici un mijloc de transport nou ? La faptul ca se cumpara in continuare tramvaie si autobuze second hand si sunt prezentate ca minuni ale tehnologiei ? La faptul ca atunci cand calatoresti oriunde cu un mijloc de transport in comun esti zguduit, aruncat dintr-o parte in alta, te confrunti cu niste compostore mecanice care uneori rup biletele sau nu imprima seria si cu niste compostore electronice de care trebuie sa te rogi minute bune ca sa iti imprime ceva pe bilet? Ca daca vine controlul trebuie sa te simti umilit in fata unor indivizi care probabil nu au nici o vina ci doar respecta niste ordine si trebuie sa faca o norma zilnica? Ca uneori astepti 25-30 de minute sa ajunga un mijloc de transport ? Ca nu scrie nicaieri o ora aproximativa cand ar trebui sa ajunga? La faptul ca in 2011 vatmanii coboara cu ranga din tramvai sa schimbe un macaz?

Stiu ca nu e vina dvs care mai postati pe forum? Dar nu inteleg de ce nu se face o ancheta interna, de ce nu se ia atitudine? Toata lumea se plange de controlori, de ce nu se face ceva in aceasta privinta? De ce nu se porneste de la prezumtia de nevinovatie? De ce toata lumea de la RATP are o parere foarte buna despre transportul in comun iar 80% dintre ieseni nu ?

Unde considerati dvs ca ar fi problema? Sau nu e nici o problema?


Multumesc


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Mie 23 Mar 2011 2:13 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi 14 Ian 2010 0:29
Mesaje: 21
Localitate: Trix Imperium
Imi displace sa vad cum niste ziaristi probabil platiti sa faca asta, au reusit sa inoculeze oamenilor ideea ca tramvaiele iesene merg prost pentru ca nu sunt noi si se tot face tam-tam cu second handul.
In 20 ani, doar 4 orase au primit tramvaie NOI: Timisoara in 1990, cu 4 tramvaie Timis, ultimele fabricate acolo si pe care le stiti ce "bune" au fost si la Iasi, Iasi in 1992 cu UN singur tramvai V2A care astazi nu mai exista, Bucuresti in 1990 cu UN tramvai V3A si de abia in 2008 cu un tramvai modern, plus inca 4 in constructie si Oradea, singurul oras din Romania care are 10 tramvaie Siemens moderne. Restul, inclusiv in orasele mentionate, sunt fie modernizari ale tramvaielor existente, fie cumparate la mana a 2'a.

Iar daca un bezmetic beat nu se oprea cu masina intr'un tablou electric, cel putin intr'o intersectie astazi vatmanul nu mai schimba macazul cu ranga.

Legat de controlori si de alte probleme, nu comentez, e mult de spus si din pacate nu prea de bine. Nici in alte orase romanesti nu este insa mai bine. Poate in privinta controlorilor ar mai fi de corectat, sunt cam multi obraznici. Dar pentru asta faceti reclamatii, nu-i lasati sa va intimideze.

_________________
Cu sau fara tramvai, viata este imposibila!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Mie 23 Mar 2011 14:09 
Neconectat

Membru din: Mie 05 Mai 2010 16:22
Mesaje: 19
Eu pot sa inteleg faptul ca anumite persoane au o pasiune pentru tramvaie si mi se pare normal acest lucru. Si nu a fost in contextul accidentului respectiv chiar daca a coincis.

Ma uitam pur si simplu la discutiile de pe forum. Este ceva de genul: laudam parcul de autovehicule, laudam refugiile, laudam initiativele.. dar cand e vorba de reclamatii, cand e vorba de nemultumirile celor care folosesc transportul in comun se schimba atitudinea - exista mail pentru reclamatii etc. Nu am observat deloc interes ca acele probleme sa nu mai apara.

Cate mijloace de transport in comun au aer conditionat? In cate mijloace de transport functioneaza impecabil sistemul de incalzire iarna? Ce mijloc de informare as avea ca sa pot sti in cat timp ajunge un mijloc de transport intr-o anumita statie? Transportul in comun in iasi nu e ceva sigur, e ca la jocuri de noroc. In ce mijloc de transport poti sta cu un pahar de cafea in mana si sa nu il versi pana la destinatie? Eu asta intreb - de ce se mentine ideea unui transport in comun de calitate si curat .. cand eu nu vad nicaieri calitatea.


Cat despre controlori. Exista pe site-ul RATP un regulament aprobat prin hotarare de consiliu local. As vrea sa stiu cine e responsabil ca acel regulament (daca este in vigoare) sa fie aplicat de controlori. Pentru ca TOATA LUMEA stie ca nici un controlor nu il aplica si totusi.. ne laudam ca avem regulament.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Condica de sugestii si reclamatii
MesajScris: Mie 27 Apr 2011 14:22 
Neconectat

Membru din: Joi 03 Iun 2010 18:52
Mesaje: 6
Eu stiu ca in mijlocul de transport nu se bea cafea referire la aerul conditionat care orase din Romania au mijloacele de transport in comun au aer conditionat? Si sa stii la ce ora ajungi in o anumita statie in momentul cand masinile nu vor mai bloca linia de tramvai.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 17 mesaje ] 


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Primaria Iasi Regia Autonomă de Transport Public Iaşi Facultatea de Constructii de Masini si Management Industrial