home   • contact   • harta site  
Utilizator:
Parola:
Acum este Lun 17 Iun 2019 18:13




Scrie un subiect nou Acest subiect este închis, nu puteţi modifica mesaje sau să scrieţi răspunsuri viitoare.  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Rețeaua de tramvai – investiții pentru modernizare
MesajScris: Lun 14 Dec 2009 12:33 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
Imagine

RATP Iași deservește în prezent opt trasee de tramvai, beneficiind de o rețea activă de 70 de km de cale de rulare. Refăcute sau nou construite în anii ’80, liniile au fost utilizate fără a beneficia de investiții majore în anii ce au urmat (din cauza slabei finanțări). Degradarea a apărut, inevitabil, în multe cazuri ajungându-se la limita exploatării în condiții de siguranță.
Prima investiție substanțială pentru reabilitare s-a realizat în anul 1997, când a fost înlocuită șina pe tronsonul cuprins între Biblioteca Centrală Universitară și rondul de la Triumf (cca. 3 km c.s.). Din păcate, în acel moment nu s-a reușit obținerea finanțării pentru continuarea reabilitării până la rondul de la Agronomie. Întrucât linia era foarte degradată, în 2001, pe parcursul verii, a fost executată totuși o lucrare amplă de repoziționare a șinelor și un timp s-a putut circula în condiții rezonabile. Evident, a fost o soluție temporară, iar revenirea la starea de dinainte de 2001 a fost inevitabilă.
În 1998 lucrările de reabilitare au vizat zona centrală: strada Arcu (între intersecţia cu strada Gării şi Liceul Naţional) și tronsoanele Liceul Național – Hotel Continental și Filarmonică – strada Armeană (în total, cca. 2 km c.s.).
Pentru fluidizarea circulației în zona Podul de Piatră, în 1999 municipalitatea a demarat proiectul Amenajare nod rutier Podul de Piatră, în care a fost inclusă și infrastructura pentru tramvai. Liniile au fost amplasate astfel încât tramvaiele să ocolească și ele rondul nou construit.
În anul 2000 regia realizează o altă lucrare de reabilitare, pe strada Palat, fiind schimbate șinele pe o distanță de cca. 2 km c.s., între Palatul Culturii și Podu Roș (linia înlocuită fusese amplasată în 1974 și nu mai putea asigura circulația în condiții de siguranță).
Cu mare greutate, din cauza slabei finanțări din prima parte a desfășurării proiectului, între 2002 și 2006 se realizează lucrările de reabilitare a căii de rulare de pe tronsonul pasaj Alexandru cel Bun – Rond Dacia (cca. 6 km c.s.). În 2006 a fost înlocuită, de asemenea, șina de pe tronsonul Cinci Drumuri – Hotel Europa (cca. 0,5 km c.s.).

În prima parte a anului 2008 a debutat un amplu proiect vizând reabilitarea liniilor de tramvai. Beneficiind de finanțare rambursabilă din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) – 15 milioane euro – începând din martie 2008 și până la sfârșitul anului 2009 a fost refăcută infrastructura pentru tramvai de pe șapte tronsoane, însumând 16,4 km c.s.:
– Gară – Arcu – Bacinschi;
– Gară – Moara 1 Mai;
– Moara 1 Mai – Rond Canta;
– Gară – Podul de Piatră;
– Pasaj Alexandru cel Bun – Podul de Piatră;
– Podul de Piatră – Pasaj Nicolina;
– str. Arcu – str. Cuza Vodă – str. Armeană;
Lucrarea de pe str. Cuza Vodă a continuat până în Târgu Cucu, finanțarea pentru reabilitarea liniei din fața Mănăstirii Golia fiind obținută prin programul Phare 2006 (fondurile fiind suplimentate în 2009 dintr-un credit Dexia Kommunalkredit acordat municipalității pentru susținerea unor proiecte de modernizare a infrastructurii orașului).
Lucrările de pe cele șapte tronsoane au fost executate de firma Martin Rose GmbH & Co KG din Kassel (Germania) prin subcontractanta SC Confort SA Timișoara.
În septembrie 2008 a început reabilitarea liniei de tramvai din Tătărași, fiind vizat tronsonul str. Tătărași (de la intersecția cu str. Nicoriță) – str. Pictorului – str. Vasile Lupu – Tătărași Sud (cca. 4 km c.s.). Noua linie a fost dată în exploatare în totalitate la finele anului 2009. Finanțarea a fost asigurată din creditul contractat de Primăria Municipiului Iași de la Dexia Kommunalkredit.

La sfarșitul lui 2009 orașul beneficiază de cei aproximativ 20 de kilometri modernizați în ultimii doi ani, care se adaugă tronsoanelor reabilitate în anii trecuți. Astfel, în prezent tramvaiele pot circula în condiții optime pe cca. 42% din rețea.
În anii următori programul va continua până la reabilitarea completă, fiind inclus și tronsonul Podu Roș – CUG, închis din 1997.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Acest subiect este închis, nu puteţi modifica mesaje sau să scrieţi răspunsuri viitoare.  [ 1 mesaj ] 


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Primaria Iasi Regia Autonomă de Transport Public Iaşi Facultatea de Constructii de Masini si Management Industrial