home   • contact   • harta site  
Utilizator:
Parola:
Acum este Vin 19 Dec 2014 5:08




Scrie un subiect nou Acest subiect este închis, nu puteţi modifica mesaje sau să scrieţi răspunsuri viitoare.  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Parcul de tramvaie al RATP Iaşi
MesajScris: Joi 17 Dec 2009 15:34 
Neconectat
RATP Iasi
Avatar utilizator

Membru din: Vin 27 Noi 2009 14:09
Mesaje: 88
Parcul de tramvaie al RATP Iaşi este format în prezent din vagoane achiziţionate de la unităţi de transport public din Germania şi Elveţia. În a doua jumătate a anilor ’90 şi în primii ani de după 2000, beneficiind de facilităţile oferite prin intermediul unor programe ale landurilor germane, au putut fi achiziţionate, cu preţuri mai mult simbolice, tramvaie care au circulat în diverse oraşe cu reţele de tramvai ce utilizează ecartamentul metric, similar celui din Iaşi: Stuttgart, Darmstadt, Halle, Augsburg. Soluţia achiziţiei de tramvaie second-hand s-a dovedit a fi viabilă, acestea generând costuri de întreţinere şi exploatare mult mai mici decât în cazul vagoanelor existente până atunci în parcul regiei. Luând în considerare starea precară a căii de rulare şi lipsa finanţării pentru modernizarea acesteia (de fapt, a întregii infrastructuri) şi pentru achiziţia de tramvaie noi, era cu atât mai evident faptul că achiziţiile făcute în anii de după 1997, chiar dacă second-hand, au însemnat, de fapt, salvarea transportului electric – nepoluant – cu tramvaiul de la o iminentă dispariţie.
Începând cu anul 2003, beneficiind de programul „Donaţie de tramvaie“, derulat de către Guvernul Confederaţiei Elveţiene, prin Secretariatul de Stat pentru Relaţii Economice (SECO), în parteneriat cu municipalitatea ieşeană, parcul de tramvaie al regiei de transport a fost suplimentat cu o serie de vagoane provenite de la unitatea de transport din Berna (Bernmobil).

Să parcurgem, pe scurt, lista achiziţiilor de tramvaie second-hand, începând din anul 1997:

– 1997 – 10 tramvaie GT4 achiziţionate de la SSB Stuttgart
– 1998 – 19 tramvaie Tatra T4D şi 2 remorci B4D achiziţionate de la HAVAG Halle
– 1998 – 10 tramvaie ST7 şi 6 tramvaie ST8 achiziţionate de la HEAG Darmstadt
– 2000 – 15 tramvaie GT4 achiziţionate de la SSB Stuttgart
– 2000 – 8 tramvaie Tatra T4D achiziţionate de la HAVAG Halle
– 2001 – 14 tramvaie GT5 achiziţionate de la VGA Augsburg
– 2003 – 27 de tramvaie GT4 modernizate achiziţionate de la HAVAG Halle
– 2003 – 6 tramvaie Be4/4 cu remorci B4 aduse de la Bernmobil Berna prin programul „Donaţie de tramvaie“
– 2004 – 3 garnituri Be4/4+B4 de la Bernmobil Berna, în cadrul aceluiaşi program
– 2004 – 10 tramvaie GT4 (2 modernizate) achiziţionate de la SWA Augsburg
– 2007-2008 – 7 tramvaie ST10 şi 3 tramvaie ST11 achiziţionate de la HEAG Mobilo Darmstadt
– 2008 – 31 de tramvaie GT4 modernizate achiziţionate de la SSB Stuttgart
– 2008 – 4 tramvaie Be8/8 aduse de la Bernmobil Berna prin programul „Donaţie de tramvaie“
– 2009 – 13 tramvaie GT4 modernizate şi un tramvai GT8 achiziţionate de la SWA Augsburg
– 2010 – 10 tramvaie Be8/8 aduse de la Bernmobil Berna prin programul „Donaţie de tramvaie“

Tramvaiele Tatra T4D au fost retrase din circulaţie în anii 2008-2009.
Se poate observa că s-a urmărit refacerea parcului de tramvaie pe baza vagoanelor de tip GT4, care şi-au dovedit fiabilitatea. De altfel, cu excepţia a două vagoane grav avariate în accidente, toate tramvaiele de tip GT4 se află încă în circulaţie. Modelul GT4 a fost proiectat special pentru oraşul Stuttgart, avându-se în vedere configuraţia geografică a acestuia, cu numeroase pante. Aceste vagoane sunt potrivite pentru condiţiile de exploatare din Iaşi, dotarea lor cu trei sisteme de frânare garantând utilizarea în condiţii de siguranţă.

Continuarea investiţiilor pentru reabilitarea căii de rulare, dar şi proiectele de modernizare a depourilor şi a sistemului de dispecerizare/informare/ticketing vor permite pe viitor direcţionarea de fonduri şi către achiziţia de tramvaie noi, moderne.


Tramvaie GT4

Imagine

– achiziţionate de la: Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB)
– ani de achiziţie: 1997 (10 buc.), 2000 (15 buc.), 2008 (31 buc.)
– lungime: 18800 mm
– lăţime: 2200 mm
– greutate: 19,5 t
– nr. osii: 4
– motoare: 2 x 100 kW
– locuri pe scaune: 47
– locuri în picioare: 124
– total locuri: 171

Imagine

– achiziţionate de la: Hallesche Verkehrs AG (HAVAG)
– an de achiziţie: 2003 (27 buc.)
– lungime: 18800 mm
– lăţime: 2200 mm
– greutate: 19,5 t
– nr. osii: 4
– motoare: 2 x 100 kW
– locuri pe scaune: 47
– locuri în picioare: 124
– total locuri: 171

Imagine

– achiziţionate de la: Stadtwerke Augsburg (SWA)
– ani de achiziţie: 2004 (10 buc.) şi 2009 (13 buc.)
– lungime: 18800 mm
– lăţime: 2200 mm
– greutate: 19,5 t
– nr. osii: 4
– motoare: 2 x 100 kW
– locuri pe scaune: 47
– locuri în picioare: 124
– total locuri: 171

Tramvaie ST10

Imagine

– achiziţionate de la: HEAG mobilo GmbH Darmstadt
– ani de achiziţie: 2007-2008 (7 buc.)
– lungime: 21370 mm
– lăţime: 2400 mm
– greutate: 26,7 t
– nr. osii: 6
– motoare: 2 x 165 kW
– locuri pe scaune: 47
– locuri în picioare: 67
– total locuri: 114

Tramvaie ST11

Imagine

– achiziţionate de la: HEAG mobilo GmbH Darmstadt
– ani de achiziţie: 2007-2008 (3 buc.)
– lungime: 27085 mm
– lăţime: 2400 mm
– greutate: 36,7 t
– nr. osii: 8
– motoare: 2 x 197 kW
– locuri pe scaune: 63
– locuri în picioare: 88
– total locuri: 151

Tramvaie Be 4/4 cu remorci B4/B

Imagine

– achiziţionate de la: Bernmobil Berna
– ani de achiziţie: 2003-2004 (9 trenuri)

Vagoane motor Be 4/4:
– lungime: 14000 mm
– lăţime: 2200 mm
– greutate: 17,8 t
– nr. osii: 4
– motoare: 4 x 54 kW
– locuri pe scaune: 26
– locuri în picioare: 74
– total locuri: 100

Remorci B4:
– lungime: 14100 mm
– lăţime: 2200 mm
– greutate: 10 t
– nr. osii: 4
– locuri pe scaune: 21
– locuri în picioare: 89
– total locuri: 110

Remorci B:
– lungime: 14050 mm
– lăţime: 2200 mm
– greutate: 9,8 t
– nr. osii: 4
– locuri pe scaune: 25
– locuri în picioare: 90
– total locuri: 115

Tramvaie Be 8/8

Imagine

– achiziţionate de la: Bernmobil Berna
– ani de achiziţie: 2008 (4 buc.), 2010 (10 buc.)
– lungime: 26200 mm
– lăţime: 2200 mm
– greutate: 35 t
– nr. osii: 8
– motoare: 4 x 89 kW
– locuri pe scaune: 54
– locuri în picioare: 167
– total locuri: 221


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Acest subiect este închis, nu puteţi modifica mesaje sau să scrieţi răspunsuri viitoare.  [ 1 mesaj ] 


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Primaria Iasi Regia Autonomă de Transport Public Iaşi Facultatea de Constructii de Masini si Management Industrial